به دنبال یک چک لیست کامل سئو هستید که به شما کمک کند تا ترافیک ارگانیک و رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید؟ جلوترش رو نگاه نکن.
ما چک لیست نهایی را که برای موفقیت در سئو به آن نیاز دارید، گردآوری کردهایم، که شامل 41 نکته و کار برتر است که باید در مورد آنها بدانید.
از اصول اولیه سئو تا موارد ضروری هنگام تجزیه و تحلیل سیگنال های خارج از صفحه خود، از این به عنوان نقطه مرجع خود استفاده کنید.
تنها چک لیست سئوی مورد نیاز شما
یک نسخه از چک لیست را از اینجا دانلود کنید.
نحوه استفاده از این چک لیست سئو
ما این چک لیست را به بخش هایی تقسیم کرده ایم که محورهای اصلی سئو را پوشش می دهد:
اصول سئو
تحقیق کلمات کلیدی
سئو فنی
سئو روی صفحه
محتوا
سئوی خارج از صفحه
برای یک استراتژی سئوی جامع، باید روی همه موارد فوق تمرکز کنید. از طریق چک لیست ما راه خود را طی کنید تا مطمئن شوید که بهترین شیوه های سئو را در هر زمینه دنبال می کنید.
با اجرای بهترین شیوه ها و حل هر مشکل فعلی، احتمالا شانس بیشتری برای موفقیت در سئو خواهید داشت.
چک لیست مبانی سئو
هنوز دقیقاً یاد می گیرید که سئو چیست؟ اگر اصول اولیه را پوشش نداده اید، ممکن است سایت شما برای رتبه بندی شرایط رقابتی دچار مشکل شود.
نکات زیر وظایف بسیار زیادی برای خانه داری هستند اما اصول اولیه اجرای یک استراتژی سئو موفق را تشکیل می دهند.
1. کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ را راه اندازی کنید
کنسول جستجوی گوگل یک ابزار ضروری است که بینش ارزشمندی در مورد عملکرد سایت شما و همچنین تعداد زیادی از داده ها در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای افزایش دید ارگانیک و ترافیک سایت خود استفاده کنید.
در راهنمای قطعی ما میتوانید در مورد اینکه چرا استفاده از آن بسیار مهم است، نحوه تنظیم آن و موارد دیگر بیشتر بدانید.
صفحه اصلی کنسول جستجوی گوگل
Bing Webmaster Tools پلتفرمی معادل است که داده ها و بینش هایی را برای موتور جستجوی خود ارائه می دهد.
ابزارهای وب مستر بینگ
این ابزار بسیار مهم به شما این امکان را می دهد که عبارات و کلمات کلیدی جستجویی را که کاربران سایت شما را در SERP پیدا می کنند، مشاهده کنید، نقشه های سایت را ارسال کنید، خطاهای خزیدن را شناسایی کنید و موارد دیگر.
اگر اینها را تنظیم نکردهاید، اکنون این کار را انجام دهید و بعداً از ما تشکر کنید.
2. Google Analytics را راه اندازی کنید
بدون داده های مناسب، نمی توانید تصمیم درستی بگیرید.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی رایگان است که به شما امکان می دهد داده ها و بینش هایی درباره تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، چه کسانی هستند و چگونه با آن درگیر هستند را مشاهده کنید.
عملکرد ترافیک ارگانیک Google Analytics
راهنمای گوگل آنالیتیکس ما همه چیزهایی را که در مورد این ابزار به عنوان مبتدی باید بدانید، از جمله نحوه راه اندازی آن و گزارش هایی که مفیدترین آن ها را خواهید یافت، به شما راهنمایی می کند، اما یکی از این موارد مطمئن است، و آن این است که می توانید بدون آن یک استراتژی سئو موفق اجرا نکنید.
همچنین باید گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل را به هم متصل کنید تا داده ها را از دومی وارد کنید.
3. نصب و پیکربندی افزونه SEO (اگر از وردپرس استفاده می کنید)
اگر از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می کنید (که شانس بسیار خوبی برای شما وجود دارد، با توجه به اینکه اکنون 39.5٪ وب را در اختیار دارد)، باید یک افزونه SEO را نصب و پیکربندی کنید تا عملکرد و ویژگی های مورد نیاز را ارائه دهد. سایت خود را به درستی بهینه کنید
منبع